De basis van gezond eten

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN

De basis van gezond eten

Hoewel sommige extreme diëten anders kunnen worden voorgesteld, moeten we allemaal het eiwit, vet, koolhydraten, vezels, vitamines en mineralen in balans houden om een ​​gezond lichaam te behouden. U hoeft bepaalde voedselcategorieën niet uit uw dieet te verwijderen, maar kies de gezondste opties in elke categorie.

Eiwit

Eiwit geeft je de energie die je nodig hebt om op te staan ​​en vooruit te gaan om de stemming en cognitieve functie te bevorderen. Te veel eiwitten kunnen schadelijk zijn voor mensen met een nieraandoening, maar recent onderzoek suggereert dat velen van ons meer hoogwaardige eiwitten nodig hebben, vooral met de leeftijd. Dit betekent niet dat je meer dierlijke producten moet eten – verschillende bronnen van plantaardige eiwitten kunnen je lichaam elke dag voorzien van alle noodzakelijke eiwitten.

Vetten

Alle vetten zijn niet hetzelfde. Hoewel slechte vetten je dieet kunnen vernietigen en het risico op het oplopen van bepaalde ziekten verhogen, beschermen goede vetten je hersenen en je hart. In feite zijn gezonde vetten, zoals omega-3, essentieel voor je fysieke en emotionele gezondheid. Het opnemen van gezondere vetten in uw dieet kan u helpen uw humeur te verbeteren, uw welzijn te verbeteren en zelfs uw taille te verminderen.

Vezels

Het eten van vezelrijk voedsel (granen, fruit, groenten, noten en peulvruchten) kan u gezond houden en het risico op hartaandoeningen, beroertes en diabetes verminderen. Het kan ook je huid verbeteren en je zelfs helpen af ​​te vallen.

Calcium

Afgezien van het veroorzaken van osteoporose, kan het falen om voldoende calcium in uw dieet binnen te krijgen, bijdragen aan angst, depressie en slaapstoornissen. Ongeacht je leeftijd of geslacht, is het belangrijk om calciumrijke voedingsmiddelen in je dieet op te nemen, calciumschade te beperken en genoeg magnesium en vitamine D en K te krijgen om calcium te helpen bij zijn werk.

Gerelateerde artikelen

Tips & tricks voor gezond eten!

Een gezond dieet kan net zo verwarrend zijn als het spelen van een bordspel waar de regels elke keer veranderen. Deze gids zal je helpen

Sporten combineren in het dagelijkse leven

Sporten combineren in het dagelijks leven Het vinden van de juiste balans tussen werk, gezinsverantwoordelijkheden en fitnessdoelen kan vandaag een uitdaging zijn, maar in geen

Wat is een gezond dieet ?

Wat is een gezond dieet? Een gezond dieet is geen strikte beperkingen, je moet vrijuit kunnen genieten maar in een dieet is dat met mate.

admin

admin

Leave a Replay

Sign up for our Newsletter

Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit


Register New Account
Reset Password
Compare items
  • Total (0)
Compare