Kiezen voor gezond voedsel terwijl u ouder wordt

Kiezen voor gezond voedsel terwijl u ouder wordt

Het kiezen van gezonde voedingskeuzes is een slimme onderneming – ongeacht uw leeftijd! Je lichaam verandert in de jaren 60, 70, 80 en verder. Voedsel biedt de voedzame ingrediënten die je nodig hebt terwijl je groeit. Gebruik deze tips om voedingsmiddelen te kiezen voor een betere gezondheid in elke fase van je leven.

1. Drink veel vloeistoffen

Je kunt jarenlang een gevoel van dorst verliezen. Je drinkt vaak water. Vetarme of vetvrije melk of 100% sap helpt je ook om gehydrateerd te blijven. Beperk drankjes die veel suiker bevatten of zout bevatten. Ontdek welke vloeistoffen de beste keuze zijn.

2. eten is een sociale gebeurtenis

Maaltijden zijn leuker als u met anderen eet. Nodig een vriend uit om minstens twee keer per week deel te nemen of deel te nemen aan de pot. Een hoger centrum of een ereplaats kan maaltijden delen die met anderen worden gedeeld. Er zijn veel manieren om maaltijden aan te trekken.

3. Plan gezonde maaltijden

Vind betrouwbare voedingsinformatie van ChooseMyPlate.gov en het National Institute of Aging. Krijg tips over wat te eten, hoeveel te eten en welk voedsel ze kiezen, allemaal op basis van voedingsrichtlijnen voor Amerikanen. Zoek naar redelijke en flexibele manieren om heerlijke gerechten te kiezen en te bereiden, zodat u het voedsel dat u nodig hebt kunt eten.

4. weet hoeveel je eet

Leer te herkennen hoeveel u eet, zodat u de grootte van het gedeelte kunt regelen. Wanneer u wordt gevoerd, pak een deel van de maaltijd in om later te eten. Een maaltijd in het restaurant kan voldoende zijn voor twee of meer maaltijden.

5. Bescherm uw groenten Bewaar een doos salades, tomaten, wortels en bieten

Voeg verschillende kleuren vegetatie toe om je bord op te frissen. De meeste groenten zijn een bron van caloriearme voedingsstoffen. Groenten zijn ook een goede bron van vezels.

6. Tanden en tandvlees

Veel mensen denken dat hun tanden en tandvlees er al jaren zijn. Mensen met gebitsproblemen hebben soms moeite met het kauwen van fruit, groenten of vlees. Mis de noodzakelijke voedingsstoffen niet! Zachtere voeding nemen kan helpen. Probeer gekookt of geconserveerd voedsel zoals ongezoet fruit, soep met weinig natrium of ingeblikte tonijn.

7. Gebruik medicinale kruiden en specerijen

Het lijkt erop dat het voedsel zijn smaak verliest als je oud bent. Als je favoriete voedsel anders is, is het misschien geen kok! Misschien zijn het reukvermogen, het smaakvermogen of beide veranderd. Medicijnen kunnen ook hun smaak voor voedsel veranderen. Voeg smaak toe aan uw maaltijden met kruiden en specerijen.

8. Houd gezonde voeding

Stel uw gezondheid niet in gevaar. Door voedsel overgedragen ziekten kunnen het leven van ouderen in gevaar brengen. Gooi voedsel weg dat misschien niet veilig is. Vermijd bepaalde voedingsmiddelen die altijd een risico vormen voor een oudere, zoals ongereinigde melk. Andere voedingsmiddelen kunnen schadelijk zijn voor u wanneer ze rauw of verwerkt zijn, zoals eieren, beten, vis, schelpen, vlees of gevogelte.

9. Lees het voedingsetiket

Maak keuzes bij het kopen van voedsel. Besteed aandacht aan belangrijke voedingsstoffen om te leren, evenals calorieën, vetten, natrium en de rest van het voedingsetiket. Vraag uw arts of er ingrediënten en voedingsstoffen zijn die u moet beperken of verhogen.

10. Vraag uw arts om vitamines of supplementen

Voedsel is de beste manier om voedingsstoffen binnen te krijgen. Moet u vitamines of andere pillen of poeders innemen met medicijnen en mineralen? Dit worden voedingssupplementen genoemd. Uw arts zal weten of u het nodig heeft. Het is misschien niet beter. Sommige kunnen interfereren met uw medicijnen of uw gezondheidsproblemen beïnvloeden.

Gerelateerde artikelen

Tips & tricks voor gezond eten!

Een gezond dieet kan net zo verwarrend zijn als het spelen van een bordspel waar de regels elke keer veranderen. Deze gids zal je helpen

Sporten combineren in het dagelijkse leven

Sporten combineren in het dagelijks leven Het vinden van de juiste balans tussen werk, gezinsverantwoordelijkheden en fitnessdoelen kan vandaag een uitdaging zijn, maar in geen

Wat is een gezond dieet ?

Wat is een gezond dieet? Een gezond dieet is geen strikte beperkingen, je moet vrijuit kunnen genieten maar in een dieet is dat met mate.

We horen graag uw review, ervaring,opmerking of beoordeling

Leave a reply


Register New Account
Reset Password
Compare items
  • Total (0)
Compare