Voeg meer fruit toe aan je dieet!

Voeg meer groenten en fruit toe aan uw dieet

Groenten en fruit bevatten weinig calorieën en voedingsstoffen, wat betekent dat ze vitamines, mineralen, antioxidanten en vezels bevatten. Concentreer je op het aanbevolen dagelijkse dieet van ten minste vijf porties fruit en groenten en je vult vanzelfsprekend ongezonde voeding in en helpt het verminderen. Serveer een half glas rauw fruit of groenten, bijvoorbeeld kleine appels of bananen. De meesten van ons moeten het bedrag verdubbelen dat we momenteel aan het eten zijn.

Om uw smaken uit te breiden:

Voeg bessen met antioxidanten toe aan je favoriete ontbijtgranen.
Eet zoet vruchtvlees – sinaasappel, mango, ananas, druif voor het dessert.
Vervang de gebruikelijke kom of rijstpasta voor een mooie salade.
In plaats van het eten te eten, bereidt het genot van groenten, zoals wortels, sneeuw of tomaten met kersen, evenals pittige hummus of pindakaas.

Hoe maak je smakelijke groenten ?

Hoewel normale salades en gestoomde groenten snel zoet kunnen worden, zijn er vele manieren om smaak toe te voegen aan je kruidige gerechten.

Kleur toevoegen Niet alleen de helderdere, kleurrijkere groenten bevatten hogere concentraties aan vitamines, mineralen en antioxidanten, ze kunnen ook de smaak variëren en de maaltijden aantrekkelijker maken. Voeg kleur toe met verse of mousserende tomaten, wortels of geëmailleerde bloemen, gefrituurde rode paprika’s, gele stoffen of gekleurde paprika’s.

Sprout je groene salade. Een tak buiten de salade. Boerenkool, rucola, spinazie, mosterd, broccoli en Chinese kool zitten boordevol voedingsstoffen. Om smaak aan een groene salade toe te voegen, probeer olijfolie, voeg een pittige saladedressing toe of besprenkel met amandelen, garnalen, spek, parmezaanse kaas of geitenkaas.

Bevredig je zoetekauw. Natuurlijke zoete groenten – zoals wortelen, bieten, zoete aardappelen, jam, uien, paprika en squash. Voeg zoetheid om uw maaltijden en het verminderen van uw behoefte aan extra suiker. Voeg ze toe aan soepen, parmezaan of pastasauzen voor een bevredigend zoet resultaat.

Kook noten, broccoli, veenbessen en asperges op een nieuwe manier. In plaats van deze gezonde kanten te koken of te spoelen, kunt u grillen, braden of een broek gebruiken met chili, knoflook, grind, champignons of uien. Of marineer in een citroen of limoen voor het koken

Gerelateerde artikelen

Tips & tricks voor gezond eten!

Een gezond dieet kan net zo verwarrend zijn als het spelen van een bordspel waar de regels elke keer veranderen. Deze gids zal je helpen

Sporten combineren in het dagelijkse leven

Sporten combineren in het dagelijks leven Het vinden van de juiste balans tussen werk, gezinsverantwoordelijkheden en fitnessdoelen kan vandaag een uitdaging zijn, maar in geen

Wat is een gezond dieet ?

Wat is een gezond dieet? Een gezond dieet is geen strikte beperkingen, je moet vrijuit kunnen genieten maar in een dieet is dat met mate.

We horen graag uw review, ervaring,opmerking of beoordeling

Leave a reply


Register New Account
Reset Password
Compare items
  • Total (0)
Compare